Kawan - kawan

Monday, October 29, 2012

Demam

Lepas menyambut Aidil Adha,
Farhan demam pulak . Sian dia . Masa kat kampung dah ada tanda tanda dia nak demam .
Tapi kami cool ajer sebab demam dia tak tinggi . Lama dah dia tak demam . So layankan ajer .
 
Sampai rumah malam ahad, dia dah start lemah dan tak larat . Mulalah merengek bagai. Salah sikit mengamuk . So aku dah tau dia tak selesa.
Makan pun tak mau . Offer favourite food  dia sumer tak jalan .
 
Duduk rumah buat dia macam boring jer. Dah lah tak larat lepas tu dia rasa tak bebas.
So aku n hubby decide kami keluar jer sekejap bawak dia .
Makin dilayan demam dia , makin mengamuk pulak .
 
Masuk kereta , mulut dia bercerita macam bertih jagung . Nampak kepala singa sunway pyramid tu , dia dah punya seronok . Tapi dah parking , biasa dia nak jalan sendiri. Hari ni naik stroller jer la ...
Bila badan dia naik panas dia nak ayah dia peluk dia .
Sian kan ? Lepas lepak makan , minum , kami pun balik .
Sian kat dia , at least dia dapat cuci mata jadilah .
 
Tifa belikan dia rotiboy tapi tifa penyekkan dulu bagi dia senang makan ,
Dalam demam demam tu sempat jugak pose nakal . Tak kuasa aku :) ipad, lego sumer dia tolak tepi
Aku tak bagi dia minum susu sebab asyik muntah jer .Kompem baju aku , katil aku sumer bau muntah dia. Sumer tu dah tak kisah kan ....anak punya pasal.
 Dia pun tak mintak susu  . Lembik jer aku tengok .
Aku pujuk Farhan minum air masak .
Semalam pak cik dia datang pun dia tak kuasa nak layan . Sepupu dia datang pun dia tak layan macam biasa.
 
Serius boring bila budak ni demam , tak de kawan nak gaduh ngan aku :) Nak menyakat aku , nak gusti aku . Sumernyer memboringkan sampai aku mintak hubby balik awal temankan aku .
 
Get well soon .

No comments:

Click click Nuffnang