Kawan - kawan

Wednesday, July 18, 2012

Bila budak ni demam

Bila budak ni demam, kompem rumah sunyi jer rasa .
Kalau tak riuh macam anak sepuluh .
Tifa dah rasa badan dia panas pagi tu , tapi tak ada lah kuat sangat demam dia.
Bila ambil dia dari rumah Mak Mun dia dah macam tak bermaya .
So dukung masuk kereta pun dia macam tak larat.
Balik rumah , nasib baik hubby tak keluar.
Pujuk hubby supaya batalkan aktiviti kerja dia , sebab Farhan kalau dah demam nak melekat dengan ayah dia , mintak garu la , mintak tepuk la .
Sampai rumah terus dia sambung tidur balik .
Alahai , sedihlah pulak maknya tak pasal pasal .
Pakaikan budak ni stokin , tetiba mintak selimut , biasanya dia kalau tidur memang tak berselimut walaupun dalam aircond.
So aku dah rasa dia memang tak sihat .
Aku check suhu , thermometer tu sampai keluar lampu merah . Memang demam anak aku .
Then aku pun suruh dia minum susu, tak mau . Makan tak mau .
So aku bawak dia pi restaoran feberet dia , aku order tomyam , dia makan satu pinggan . Syukur .
Then aku bawak dia pi hospital ....What panas dia 39.9. Sah thermometer aku sewel . Kena beli lain tak pun kena tukar battery .
Sianla anak aku .
Doktor bagi ubat montot .
Tekak dia merah , selsema tu sikit sikit .
Lepas tu balik , punyalah dia cergas balik , mulut cergas, badan pun cargas.
Mak dia pulak mengantuk , sebab sampai rumah dah nak pukul doblas.
Tifa mintak hubby uruskan sebab diorang berdua tak mau tidur . I tidur dulu .
Tak larat sebab nanti kat tempat kerja ngantuk .
Tak ada hati nak kerja hari ni . Should i amik half day leave ?

No comments:

Click click Nuffnang