Kawan - kawan

Friday, December 30, 2011

Farhan sehari tanpa ipad

Mana-mana kalau duduk rumah Farhan akan bawa ipad dia .

Favourite dia watch Youtube . Sejak akhir akhir ni pulak dia suka main game racing car .

Dah budak lelaki begitulah gamaknya .



Tapi semalam sengaja aku tak charge battery ipad. So tak iduplah dia.

Bila tak idup, Farhan memang tak akan sentuh punya .

Yang peliknya semalam tak dihidupkan ipadnyer itu .

Baiknya anak aku.



So banyak aktiviti aktiviti yang dia buat .

Buat sepah satu rumah dan dia terpaksa kemas balik sebab aku menjerit dengan garangnya .

Kelam kabut dia mengemas .

Baru ko tau mak ko garang macam singa. * Dulu orang panggil aku singa betina . Sekarang dah ayu J



Lepas tu naik atas, aku kemas bilik belakang nak jadikan bilik Farhan.

Lepas da tantek, Farhan terkedek kedek masuk bawa rocking  chair dia .

“Ini bilik Farhan kan ? “

Tak mau dia keluar dari biliknyer itu .

Bukan main seronok , dok baca buku, dok guling guling atas katil .

Nak minum susu pun kat situ .

Tapi dengan syarat Tifa  mesti ada kat situ teman dia .

Tapi makeover tak habis lagi . Nak kena tukar langsir, cari meja study Farhan , nak cari storage baju dan macam macam lagi .

Tengah kepala dok pening pun rajen lagi nak mengemas rumah .

Till 2 weeks to go lepas tu masuk semester 3 okey . So haruslah rajin sikit nak ganti quality time bersama anak dan encik suami .

Kena speed up sikit, letih sikit tak apekan demi family .



Makan pun nak bersuap, siap nyanyi lagu jong jong inai .

Aku pelik betul camna dia boleh tau lagu jong jong inai tu .

Budak sekarang yang IT savvy mana tau lagu lagu cam tu .

Twinkle twinkle little star tau la diorang .



Aku rasa dia jumpa kat You Tube kot .

Tapi serious Nampak lain bila kat tangan dia ada ipad .

Idea menarik dia keluar tetibe . Boleh pulak Farhan ajak main masak masak .

Lepas tu main kerja kerja macam ayah dia .

Then tetiba suruh Tifa baca al-fatihah.

Kelakar kelakar.

A day without ipad ni bagus jugak. At least aku sendiri sedar, kebaikan dan keburukan ipad tu .

As parent kita kena hati hati dengan gadget gadget yang semakin banyak dipasaran ni .

Control anak anak sikit, kalau tak mana nak sempat buat homework kalau asyik nak dok depan komnputer kan ?

No comments:

Click click Nuffnang