Kawan - kawan

Saturday, July 14, 2012

Hari bersantai di rumah

Tiba hari Sabtu .Hari cuti lah katakan . Bangun sedikit lewat sebab dua orang lelaki di rumah ini suka bangun and sambung tidur . Depa tak breakfast sebab tidir lagi besh daripada breakfast. So tidur sampai aku paksa bangunnnn. Sebab mak dia kalau dah bangun memang tak boleh tidur balik . Aku bangun kemas rumah , lipat kain dan settlekan apa yang patut. Sorang jer perempuan kat rumah . Weekend , i give task siapkan anak pada hubby . Bagi dia rapat sikit dengan anak . Lagi pun anak yah memang cari ayahlah kan .

Start hari sabtu dengan mencuci kereta kat kedai la kan . Hari lain tak nyempat . Cuci kat tempat yang biasa kami cuci . Murah dan bersih sekali :) 
Masa ni Farhan dok menyempit kat aku . Sebab ramai sangat abang abang nak menyakat dia kat situ . 


Then apa lagi kalau tak kami pi tesco potongkan rambut dia . Hari ni nak ayah teman pulak . Biasanya ok jer duduk situ sorang sorang . Dah panjang rambut dia . Rimas aku tengok so aku ajak jugak dia potong . Kalau aku yang bawak tak kuasa dia nak potong rambut . Biar ayah dia uruskan jerlah . 
So brunch terus . Aku tapai jm beriyani . Anak bapak tapau kepci. Depa memang suka bebenor ayam goreng sampai aku dah naik muak . Depa makan berdua anak beranak . Lantak di situ . Hari ni hari tak masak sebab aku sibuk nak study untuk kuiz malam ni . Serabut so malas nak maska . Esok jer lakau masak .


So bersantailah aku atas katil sambil hadap soklan sambil hadap Frahan sambil hadap ironman and spiderman ni. Depa amik space tidur aku .....tolong ....

2 comments:

eynda said...

Eynda dah takmau bawak adam pi gunting rambut... pass duty kat ayah dia... sebab bila eynda yg bawak mesti ada je tak kena kat style rambut adam kekekeke....

Unknown said...

tifa pun , style rambut dia mesti tifa tak berkenan ...:)

Click click Nuffnang