Kawan - kawan

Tuesday, September 20, 2011

Sebab kenapa kita perlu bangun awal pagi

1. Hari kita semakin panjang . So tak akan ada alasan untuk tak cukup masa. Make sense kan ? Macam kita yang bekerja , bangun awal sempat nak masak ke buat sarapan. Tak pun jemur baju . Kan habit yang bagus tu :)

2. Pagi sangat tenang . Bangun awal pagi , kita rasa tenang. Masa ni belum fikir apa-apa. So kita boleh dapatkan ketenangan.Tak ada alasan untuk mencari ketenangan.

3.Exercise. Ya ..curi sikit masa untuk workout. 10 minit pun dah okay . Asal keluar peluh. Bila jadi rutin hari-hari, memang kuruslah kita.Waktu ni gym buka tak ?

4. Berkemas.Kemas katil, yang kecil kecil . Sedar sedar semua kerja beres.

5.Breakfast . Dapat ambil sarapan untuk dapatkan tenaga sepanajng hari.So masa bekerja kita cergas.

6. Perspektif yang baru . Kalau biasa kita lihat kesibukan . Siapa yang keluar kerja awal , mereka relaks, tenang dna tak tergopoh gapah. So kita akan rasa suasana yang berlainan.

7. Banyak masa untuk menyudahkan kerja .

8. Cergas, bangun awal membuatkan kita lebih cergas.

1 comment:

Nurul Aznil said...

salam,

gym pukul 7 dah bukak dah...
sgt logik hujah-hujah anda...
terima kasih keran berkongsi

Click click Nuffnang