Kawan - kawan

Friday, November 12, 2010

Lagu kanak-kanak dah pupus ke ?

Lagu apa korang ajar kat anak –anak ?

Lagu Justin Bieber dia  tahulah Farhan.

Influence media pada masa sekarang ni sangat besar .

Tapi lagu rakyat tak pernah pun dimainkan kat tv ?

Ade tak ? Ke Tifa x perasan.

Cartoon network adelah?

Bila tanya lagu zaman dulu dulu confirm tak tau .

Bila Tifa dok nyanyi lagu tu adelah pulak org tanye , lagu ape tu ?

 

Tifa teringat zaman kecik kecik dulu dok buaikan adik tdo  sambil nyanyi lagu lagu buai laju laju.

 

“Buai laju –laju sampai pokok sena.

Apa dalam baju sekuntum bunga cina .”

 

Tifa terkejut bila Farhan nyanyi lagu tu …Tifa tak ajar pun .

Mesti mak mun ajar ni .

 

Dalam tak sedar , lagu lagu rakyat mempunyai nilai nilai yang baik.

 yang boleh disemai dalam jiwa anak –anak .

 

Meh la share lagu kanak-kanak  apa yang korang tahu ?

2 comments:

OnFarisha said...

Hi dear..

Nasib baik kakak pengasuh sha rajin ajar anak-anak lagu kanak-kanak. Mcm lagu enjit² semut, rasa sayang and ect..

Kadang² kita dah smp depan pi ntu pun tak sedar sbb sonok belajar nyanyi...Ahaksss..

tifa said...

Tifa pun senang bila dengar bbsitetr ajar lagu kanak-kanak ..bila derang dah anak -anak nanti boleh la pula sampai-sampaikan

Click click Nuffnang