Kawan - kawan

Thursday, September 2, 2010

Are you moist enough ?

Hi everyone ....

“Women are always beautiful. ~Ville Valo"
“Cantik itu wanita ,Wanita itu cantik ~ quote saya sendiri :)“
"Saya mahukan bibir dan kulit yang cantik. So, saya mesti berusaha"
Tifa tahu, kalau duduk sahaja berpeluk tubuh tak buat apa-apa, macam mana nak dapatkan kulit yang cantik betul tak ?

"kulit saya ok tak ? "



Wanita @ myself suka kelihatan cantik dan mahu kekal cantik sampai ke tua~ Tak gitu? Still Vogue.

Manusia yang bergelar wanita ni suka invest untuk kelihatan cantik.

 

Perkara yang wanita suka invest

~Clothes~

Setiap event atau majlis , mesti nak nampak lain.Setiap hari pasti mahu gaya yang berlainan.
Mahal tak apa asal berkenan dihati :)


~Make up~


Wanita juga suka bersolek supaya wajah tampak lebih berseri.
Mascara, lipstick, foundation . Semua tu wajib ada dalam beg masing -masing :)

    ~Spa / perawatan badan atau muka~

Mereka mahu memastikan kulit muka mereka sentiasa bercahaya dan berseri –seri. Kulit sentiasa tegang dan bermaya selain dapat merehatkan badan dan minda.


Dan banyak lagi…dengan satu tujuan, asalkan kelihatan cantik dan sentiasa menawan.

Bila bercerita tentang kulit, kelembapan kulit perlu dikekalkan supaya kulit kita sentiasa lembut untuk disentuh,sihat dan sedap mata yang memandang.Dan wanita biasanya mahu kulit mereka lebih halus dan cerah.
Adakah anda cukup lembap? Bukan “lembab” yang lambat tu ok, ini lembap yang dalam bahasa inggeris tu “moist”


Let's look at the fact about skin
“Kulit merupakan organ yang terbesar di dalam badan kita . Ia menutupi dan memelihara organ dalaman kita.”

*Baru saya realize betapa besar fungsi kulit kepada kita.
 Tetapi saya telah mengabaikannya.Tak jaga pun.Tak patut kan? 
 Kasihan kulit saya.
Kelembapan kulit sangat penting kerana ia memberi kekuatan dan fleksibiliti kepada kulit untuk memelihara organ dalaman kita.”

 
Apa ada dengan lembap dalam dictionary saya.

Lembap macam “chocolate cake” ini ke ? Saya suka makan kek coklat. Sebab itu asyik terbayang-bayang.

 
Kek coklat ini nampak lazat bukan ?


Tifa wonder mengapa coklat ini kelihatan sangat sedap ?

              Ciri ciri kek coklat yang perfect
Resipi kek ini mestilah sangat mudah dan bahan-bahannya mudah diperolehi.Kek coklat ini mestilah lembap dan gebu.

Kesimpulannya, salah satu faktor yang membuatkan kek coklat itu sedap adalah mempunyai kelembapan yang tinggi dan sangat fluffy. Barulah Nampak menarik dan seronok untuk menikmatinya.
Samalah juga macam kulit kita . Kulit memerlukan kelembapan yang tinggi. Barulah Nampak Sihat dan berseri-seri.Sedap mata memandang.

 
Mari kita bandingkan kulit kita seperti sebiji epal pula.

 
Buah epal ini nampak lazat kerana sangat juicy dan kulitnya nampak segar. Ini kerana buah ini cukup kelembapannya










Atau  



Yang ini tak lembap,nampak buruk aje. Tak menariklangsung. Siapa pun tak mahu. Serupa juga macam kulit kita. Tak moist tak cantik lah.










* Kalau saya di beri pilihan, tentulah saya mahu yang lembap kerana ia nampak menarik dan segar. Pandangan luaran memberi impak yang besar untuk menilai sesuatu.Renung-renungkanlah.

Siapa idola anda ?
Kalau anda ada idola, tentunya kamu mahu jadi macam mereka.

Beliau mempunyai kulit yang sangat cantik...natural beauty . Tak payah make up pun dah menawan...


Hilary Duff
dan message yang disampaikannya
" I think your skin reveals a lot about you "
* Sungguh dalam maksudnya itu.

Saya mahu dapatkan kulit semulus kulit bayi.Bayi mempunya kulit yang sangat halus.Memang sangat cemburu.


Possible tak untuk dapatkan kulit macam Hilary Duff dan  kulit yang halus macam baby yang kiut miut ni ?

Mestilah :) Hendah seribu daya .

Apa rahsianya? 
Mari ikuti pengalaman saya.



Kes 1 : Bibir yang merekah

Dahulu


Bibir adalah aset penting bagi wanita. Bila tengok muka , orang akan nampak bibir dahulu.Bila kita bercakap semua tertumpu pada bibir kita.Bibir yang merekah membuatkan bibir Tifa nampak sangat hodoh dan tak macam orang . It’s painful.

Siapa yang pernah mengalaminya akan tahu bagaimana sakitnya.

Yang paling teruk. Saya sendiri tak mahu lihat bibir saya sendiri. Sangat geli untuk dipandang dan saya tidak boleh memakai lipstick.Bibir saya kelihatan pucat macam mayat dan kadang-kadang sampai berdarah.Saya pun mahu kelihatan cantik seperti orang lain.So, saya ikut tunjuk ajar daripada seorang kawan…
Dia syorkan saya yang ini.


Vaseline sesuai dengan saya.Senang nak dibawa ke mana-mana.Letak aje dalam handbag. Boleh digunakan bila-bila masa.
Kind of petroleum jelly.Kalau mahu tahu dengan lebih lanjut sila klik di sini.
My hubby juga selalu tegur bibir saya yang asyik merekah.
*Nak cium pun tak besh :)


Now

Amacam ok tak ?
Baru best nak kiss :)
Bibir saya sudah cantik dan tak sakit lagi :)

source : pakcik google
Kalau nak bibir macam Jolie boleh tak ? 
 * Macam sexy aje :)

Kes 2 : Kulit kering

Rupa kulit saya macam ini ke?

*takut tak ? Macam hantu...so scary

Dahulu
Saya selalu terdedah kepada aircond dan UV . So bila berulang kali terkena panas dan sejuk berulang-ulang, semakin terasa kekeringannya.Kulit saya sangat kering dan tidak bermaya.Lesu aje. Lagi satu kulit saya jadi gatal. Terasa nak menggaru aje sehinggakan melecet.Nak pegang macam kasar aje. Tak lembut langsung. Kulit my hubby lagi lembut masa tu. Terasa kulit lebih tua daripada usia walaupun saya masih muda belia.
Waktu tu malas betul nak pakai lotion sebab I hate lotion yang melekit.So,cuba dan Vaseline melembapkan kulit saya. Teksturnya sangat ringan dan tak melekit.I like!Bau pun wangi...


Saya tak payah cakap , semua orang pun dah tau kan?


Ada banyak pilihan...boleh pilih mana kamu suka.
*Kalau nak semua boleh tak ? 
“Total Moisture, Healthy White, Intensive Rescue, and Aloe Cool and Fresh"

Saya gunakan Total Moisture . Wanginye…
Kaya dengan protein daripada ekstrak soya dan oat dan dapat bonus lagi ...with Vitamin E.

Kalau nak cerah,sila pakai Healthy white
Mengandungi vitamin B3, ada triple sunscreen dan juga yogurt.*Rasa macam nak makan aje.
Hasilnya,tekstur kulit saya improved dari semasa ke semasa. Tifa perasan kulit Tifa mula terhidrat dengan balik. Welcome back my healthy skin.

Di sebabkan saya seorang ibu yang busy, saya tak ada masa sangat nak membelek seluruh badan saya.Untuk memudahkannya,saya beli dua. Tamak tak ? Satu saya beli dan letak letak di rumah, satu lagi letak kat ofis. Bila –bila saya suka saya gunakannya agar kulit saya sentiasa lembap.

Saya sangat suka bila my hubby puji 
“Kulit awak semakin cantik”
“Bibir awak semakin lembut. Macam nak cium. Hik hik .."
*Malu la pulak.

Bila orang salam
“Lembutnya kulit awak “

Bila mereka duduk dekat saya
“Harumnya bau awak “
*ada kaitan ke ? bau yang datang dari lotion maa…


Bila dari jauh mereka nampak saya
“Kulit awak kelihatan cantik.Awak pakai apa? “
Saya Tersenyum sorang –sorang :)
You can guess it :)
I like the tag line 10x lebih lembap
*Tanpa was-was
Mari join this NUFFNANG/VASELINE contest ramai- ramai agar lebih meriah .Detail kat bawah ni okay :)Mana tau anda antara yang bertuah.


Hadiahnya menarik hati.


Best Written Blog Posts
1st Prize - RM3,000 cash + Vaseline products
2nd Prize - RM2,000 cash + Vaseline products
3rd Prize - RM1,000 cash + Vaseline products
5x Consolation Prizes - RM200 cash + Vaseline products
Dan lagi …
Female blogger with "The Most Vibrant Skin" will win a Coach Handbag worth RM2,000!

Dapat jumpa
Yuna
Kuah Jenhan.
Jojo Struys

di
Luna Bar

PS: Saya memang tak suka buah epal ini :)
Tapi saya suka yang ini :)
                   I wanna have amazing skin
 "Sharing is caring"











No comments:

Click click Nuffnang