Kawan - kawan

Friday, November 12, 2010

Patut tak kita marah anak kita ?

Marah ?

Pernah marah marah  tak ?

Tifa , of course la penah .

Marah anak 1 tahun , dia paham apa kan ?

Marah tu tanda nak ajar . Boleh tak macam tu.

Bukan 1st time buat salah t u terus marah . Tapi bila dah  berkali kali harus buat buat marah .

Ahahahha.

Kalau tak sampai ke beso , buat kesalahan yang sama.

Nanti last last mak bapak juga dipersalahkan .

Tak ajar anak .

 

Tapi kalau tak marah susah juga kan ?

Marah untuk dia takut atau marah untuk mengajar ?

Kita nak diorang respect ke takut dengan kita ?

Jangan sampai pukul mendera udah la yek .

Takut ade yang masuk jail.

 

Budak –budak sekarang bukan boleh ibu bapa silap sikit .

Silap silap kena pukul ngan anak .

Tak pun nak kena humban daripada tingkat 14.

Ishh nauzubillah .

 

So tak yah marah marah ..buat lek je dah le .

*Nape Tifa cerita pasal marah ye …ingatkan diri tak mau marah –marah ….happy sokmo

Happy weekend…

 

 

2 comments:

aisyahussein said...

soal marah atau tak sebenarnya terletak pd situasi n diri kita..bg sy pun sy seorg ibu kpd 2org yg masih kecil..td pun anak sy kena marah dgn sy sbb main dgn pampers..emm..lps beberapa minit lps tu sy beristighfar byk2..sy menyesal..bdk2 kecik tu xfaham apa2..situasi yg kita alami ni sebenarnya sama dgn mak kita masa dia membesarkn kita dulu..nasihat ini sy tujukn utk sy tp klu awk nk berkongsi pun no hal..bykkn bersabar2..nampk mcm senang tp klu kita xbuktikn maka tak nmpk hasilnye..

tifa said...

tq for ur advise

Click click Nuffnang