Kawan - kawan

Wednesday, June 2, 2010

Dalam sehari berapa kali anda makan ?

Soalan cepu emas buat semua ...
Berapa kali kita makan ye ?
Kalau Tifa makan banyak kali .
Breakfast , makan pukul 10, then makan tengah hari, minum petang, makan malam, supper.
Cukup lengkap tak ? 5 kali ade ke. Itu belum campur jajan dan kudap-kudapan.
Kalau tak cukup lengkap nak tambah lagi boleh tak ?
Sekarang ni nafsu makan menjadi jadi .
Pantang tengok makanan confirm tak tahan.
Kalau nampak iklan confirm lepas tu pergi cari.
Tengok jalan-jalan cari makan pun macam tu, terus ajak pergi cuba makanan itu.
Adoila..
Adakah sebab Tifa sudah stop coffee?
Actually i'm a coffee lover.
But the things is saya sudah addicted.
So baik saya berhenti sahaja.
Buat kepala saya pening and mahu makan -nampak sangat addicted.
Nampaknya harus berhenti. Tak baik untuk kesihatan.
Mesti berusaha jaya.
Banyak keburukan walaupun ada kebaikan.
Dehidrated. Itu satu . Then coffee membuatkan saay kurang minum air masak .Which is tak bagus kerana saya bf la kan.
Then ada la simptom simptom yang lain yang menyebabkan saya harus kuatkan semangat untuk berhenti minum coffee.
Banyak lagi minuman lain kan kan kan .....
Kalau tak kita jaga diri sendiri siapa nak jaga kita betul tak ?
Kalau dha sakit dah tak guna , sengsara. So mari kita jaga kesihatan diri masing masing ya.

1 comment:

sisdee said...

i semua lengkap dari bfast till supper hahahahaha....

tp amik dalam kuantiti yg sikit le tak byk hehehehhe

eh bole ek stop coffee..i tak bole g :(

Click click Nuffnang