Kawan - kawan

Wednesday, August 29, 2012

Hari Raya Ketiga - Farhan jatuh parit

Hari raya ketiga , kami bersiap siap awal pagi , untuk melayan tetamu . So , rumah meriah sampai petang dengan kunjungan tetamu .
Then , aku pun termengantuk . Aku dok baring baring dengan SIL sementara tetamu tak datang lagi . Tak sedar bila tertidur .
TAPI anak bujang aku buat pakatan bersama sepupunya untuk keluar rumah . Sepupunya baru 3 tahun hokey.
"Mak Su, mak su, Farhan jatuh parit "
Berderau darah , jantung dup dap terjaga dari tidur .
Aku nampak sebelah badan Farhan dan berlumpur sebelah badan .
Nasib baik diorang tak ke jalan raya .
Aku mengucap panjang .
Parit depan rumah tu nasib baik tak penuh air. Aku mengucap panjang .
Dalam hati aku , malaikat jaga budak kecil .
Adoi ....mana lah dia dapat idea tu .
Aku dok membebel kat Farhan sambil membersihkan selut kat badan dia .
Farhan tergamam jugak agaknya .
Mak sedara dia pun dok membebel kat dia .
Yang dengar suara dia masa kejadia tu anak sedara yang perempuan ,Dura
Masa tu Farhan dok jerit ' ibu, tolong , tolong "
Dia nampak dura , Farhan terus jerit " Kakak Dura, tolong Farhan "
Puas Tifa interview Farhan , kenapa dia turun parit , kenapa dia pergi sana , tak di jawabnya .
Lepas tergamam terus tidur .
Masa peristiwa tu hubby keluar betulkan aircond dengan FIL .
Hubby geleng geleng jer . Farhan senyap jer takut ayah dia marah .Jakun agaknya budak ni nampak parit.
Syukur pada tuhan tak jadi apa apa . So kitat ak bolej leka dengan budak budak . Kadang kadang diorang ni tak tahu bahaya ke tidak perbuatan mereka .nYang diorang tahu seronok .
Sebelah kasut Farhan masuk dalam selut . Hubby dok amik dengan tangan dia . Abang ipar aku pi check kedalaman parit tu , selutnya tu ada paras dada.Nauzubillah .
Syukur pada Allah tak jadi apa apa .
Doa pada tuhan Farhan terus dilindunigi . Amin . Unforgettable Hari Raya Moment.
So bila peristiwa jatuh parit ni kelur , so my SIL bukak cerita jugaklah my hubby pernah jatuh parit masa naik basikal , buat corner baring jatuh parit, penuh kiambang kat kepala. So Farhan ni cucu pertama jatuh parit . Oh my Son ......

No comments:

Click click Nuffnang