Kawan - kawan

Friday, March 19, 2010

Makan untuk hidup ke hidup untuk makan

Mana satu yang dipilih ?

Makan untuk Hidup......
Apabila bersantap, haruslah berpada pada...
Bila kenyang berhenti wei....
Belum kenyang pun berhenti
ikut keperluan..Bukan menterkedarah.....(ada ke itu perkataan?)
Bersyukur..
Ramai lagi yang kelaparan
dengan kata lain ...Mati tak cukup makan
Rakyat Malaysia..mati terlebih makan ....
Macam macma penyakit datang dari makanan.....

Hidup untuk makan
species ini ..ramai yang obesiti tak obesity , high kolestrol
Makan apa sahaja ..
Kalori ? Apa tu ..tak tau pun ....
Makan itu makan ini ...jom pi makan kat situ jom pi makan kat sini 
Seronok makan 
Tak sedar , badan dah naik ...tak sedar penyakit sudah mali ...
Seronok sangat makan ....

4 comments:

zh-ena said...

mkn lebih dpt la penyakit 3 beradik

sisdee said...

tp now ni nmpk sgt rmi yg hidup tuk makan kn :)

*..~FaZz@Yna~..* said...

kite pun slalu hidup tuk makan..hehe.. coz biasenya lau nk kuarkan duet tuk beli brg2 ke ape ke mesti fkir 4-5 kali, tpi bab mkn okeh je...huhu. mslhnya, nk mkn bnyk space kt perut lak x muat.huhu

Eyriqazz said...

makan untuk hidup..namun kadang2 tak dpt nak lawan nafsu

Click click Nuffnang